loading...
چگونه مشكلات شرعي خود را حل كنيم
فاطمه موسوی بازدید : 71 دوشنبه 22 مهر 1398 نظرات (0)

اكثر مراجع فعلي، عقد نكاح (موقت يا دائم) با دختر باكره را مشروط به اجازه پدر يا جد پدري مي‏دانند؛ ولي اگر باكره نباشد و يا پدر و جد پدري نداشته باشد، نيازي به اجازه نيست.

اسلام براي بر آورده شدن نيازهاي زن و مرد، چهارچوب ازدواج را معين كرده است و هر گونه ارتباط جنسي اعم از صحبت هاي عاشقانه، لمس و نوازش و ... بايد بعد از عقد ازدواج باشد. و حتي دختر و پسري كه با هم نامزد هستند و قرار است كه در آيندۀ نزديك با هم ازدواج كنند قبل از ازدواج نمي توانند از يك ديگر استفاده و لذت جنسي ببرند حتي اگر در حد گفت و شنودهاي عاشقانه و دست دادن باشد.

اصلاً و اساساً ارتباط با نامحرم خصوصاً اگر مهيج باشد و موجب تحريك غريزه گردد جايز نيست و حرام هست.
رطوبتي كه در خواب يا بيداري يا خواندن مطالب مهيّج شهوت يا تحريك شدن يا تصورات جنسي يا ديدن فيلم ها و عكس هاي مبتذل يا نعوذبالله «استمنا» ولو با لذت جنسي خارج شود نجس و مني نيست و غسل ندارد.
رطوبتي نجس و مني است كه با شهوت (يعني در اوج لذت جنسي) خارج شود (اوج لذّت جنسي يعني زماني كه شخص ارضاء شود و به ارگاسم برسد).
اگر شك داريد كه رطوبت با لذّت جنسي خارج شده و يا با شهوت و در اوج لذت خارج گرديده يا اصلاً رطوبتي نباشد، بازهم تكليفي نداريد و مني محسوب نمي شود و غسل ندارد. و رطوبتي كه مني محسوب نشود وضو را باطل نمي كند و موجب بطلان نماز و روزه نميگردد.
رطوبت هاي سال هاي گذشته نيز بايد مطابق دستوري كه داده شد عمل شود. در صورتي كه رطوبتها صرفا با لذت خارج شده باشد موجب باطل شدن نماز و روزه نمشود اما اگر در اوج لذت خارج شده باشد در صورتي كه با آن حالت نمازي خوانده شده باشد بايد نمازها اعاده شود ولي روزه ها بخاطر ناآگاهي اشكال ندارد. ياحق
ّ.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 134
  • بازدید سال : 943
  • بازدید کلی : 4,860